träning, didaktik och kärlek

har haft världens onödigaste föreläsning idag i pedagogik och didaktik. Denna föreläsare hade själv behövt en lektion i pedagogik. Hon bara gav oss tre uppgifter som va grymt flummiga och ingen i klassen på 60 pers fattade nånting. detta resulterade i att vi ägnade en kvart åt dessa uppgifter resterande timmen var alla och drack kaffe eller gjorde nåt annat flummigt. 60 pers kan inte ha fel, didaktiksföreläsaren var alltså i stort behov av en didaktiksföreläsning!
 
Min träning går jättebra! Orkar mer och det bästa av allt jag andas som en normal andfådd människa! För en vecka sen lät det som om jag fick astmaanfall  varje gång jag sprang vilket jag inte fick eftersom jag inte har astma. men det lät verkligen så! Underbara Johanna Carlsson har lånat ut sin ipod till mig så med den i öronen så flyger man nästan fram. Så här ser veckans träningsschema ut:

tisdag: stationspass 75 min på friskis
onsdag: springa 4 km
fredag: springa 4 km + spinning 75 min på friskis
söndag: springa 4 km + spinning 75 min på friskis

och så lite sit ups och armhävningar hemma nej förlåt..jag menar naturligtvis push ups! Idrottsläraren var väääldigt noga med det! "Det heter inte armhävningar det heter push ups!"

Träning är ganska beroendeframkallande och troligen kommer jag nog fortsätta springa även sen när jag inte måste. Dock ska jag inte fortsätta tokträna som jag gör nu. Det tar för mycket tid.



LLFUAMJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0