påsk och sånt

Åkte på att få jobba hela helgen vilket iof var grymt bra! Behöver pengar för jag håller på och sparar till en grej..men som vanligt så blir jag så förvånad. Har folk inga liv!?! En del folk kommer in och storhandlar mat klockan halv sju på påskafton! En annan gubbe kom in runt ungefär samma tid och köpte lite byggrejer! Ska han ställa sig och snickra på påskaftonskvällen då eller vad? Har han inget roligare för sig? Iof så kanske han älskar att snickra. Jag har ju inte en aning..

Det är påsk och tänkte därför dela med mig av ett bibelord som står i Jesaja 53:4-5

"Men det var våra sjukdomar han bar, våra smärtor tog han på sig, medan vi höll honom för att vara hemsökt, slagen av Gud och pinad. Han var genomborrad för våra överträdelsers skull, slagen för våra missgärningars skull. Straffet var lagt på honom för att vi skulle få frid, och genom hans sår är vi helade".


Vi tar han som mördade 78-åriga Inger på parkeringen i Landskrona häromdagen som exempel. De flesta kan nog hålla med om att han förtjänar ett straff. Om domaren och polisen skulle bestämma sig för att bara skita i det han har gjort och låta han gå sin väg utan att få nåt straff skulle de flesta av oss bli ganska arga och tycka att det var grymt orättvist. Man kan ju inte bara skita i nåt sånt! Jag tror att Gud är en god Gud och att han är en rättvis Gud! Gud kan därför inte bara strunta i all skit vi människor gör varje dag! Han kan inte bara rycka på axlarna och låtsads som om ingenting har hänt. Han är rättvis och gör det som är rätt och därför måste vi helt enkelt straffas för allt dumt vi gör. Men detta slapp vi därför att Jesus tog istället på sig vårt straff! Vi är fria och vi kan ha en relation med Jesus..grymt gött!!

Glöm därför inte att vi firar påsk därför att Jesus dog på korset för dig!



LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0