banvallen och en importerad snickare

Tjooohooo!! Har precis varit ute och cyklat! Det var inte igår jag gjorde det. Har en grymt snygg typ mountain bike cykel som bara har stått i förrådet i flera år och använt bara några gånger. Men nu var det dax! cyklade på banvallen och helt plötsligt var jag vid bron i Gånghester. Önskar att jag haft Malin med mig för då skulle vi ha köpt piggelin vid shellmacken som vi brukar göra =) Imorgon har jag tenta och aldrig har jag pluggat så lite inför en tenta känns det som. Men jag vet ändå inte vad jag ska plugga mer på för känns ändå som att jag har koll. Så får väl se hur det går. Hoppas det är lika fint väder imorgon för vi ska ta en fika/lunch efter tentan för att fira =)


Sen Johanna importerade en snickare till familjen har nästan hela vårt hus förändrats!

Vi har bytt golv, kaklat och tapetserat om i hallen.
Vi har bytt fog mellan kakelplattorna i köket.
Vi har bytt ut alla dörrar i hela huset.
Vi har renoverat om det ena badrummet.
Vi har bytt taknockarna (heter det så?) utanpå huset

Det roliga är att mycket av detta har inte varit planerat. Som dörrarna till exempel, en dag ringde bara Robbin och frågade om vi ville ha några dörrar för ett billigt pris som annars skulle slängas. Samma kväll hade vi nya dörrar i hela huset. Foget i kakelplattorna "fyllde han bara i när han ändå höll på."

Imorgon fortsätter vi! Nu ska det läggas nytt golv i ena vardagsrummet, trappan plus mitt rum. Detta visste vi inte om för en vecka sen. De bara ringde och sa att de hade golv som vi skulle få billigt som de annars inte visste vad de skulle göra med.

Good for us!


LLFUAMJ





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0