tentapluggar

Har fullt upp! och vad gör jag? Jag gör nåt väääldigt viktigt! Jo jag tentapluggar !!=)

Jag har alltid tyckt att folk som säger att de tentapluggar verkar så smarta och duktiga och ja.. smarta!
Att tentaplugga låter så svårt och komplicerat! Man är instängd på ett rum i en veckas tid med en skyskrapa av viktiga papper och böcker, man är upptagen 24-7 och så stryker man under viktiga saker med överstrykningspennor i snygga färger! det låter tungt men samtidigt ändå ganska kul. och hur sjukt det än kan verka så är det faktiskt ganska kul. eller ja typ 80 % kul och 20 % ångest. 

Nu ska jag strax återgå till Kuhns paradigmteori för att sedan fördjupa mig i det fenomenologiska och hermeneutiska perspektivet i vårdvetenskapens ontologi! Jaa ni ser ju hur smart jag har blivit efter några timmars tentapluggande!!=)



På återseende nästa fredag då tentan är gjord..innan dess är jag upptagen.
Jag tentapluggar ! woooohoooooo!! =D

LLFUAMJ

Kommentarer
Postat av: E-K

Något av det roligaste med att plugga är kanske just det där - att kunna slänga sig med uttryck som låter hur avancerade som helst... Några fackuttryck i rätt ogonblick, och vips! framstår man som intelligensen personifierad. Om inte någon som verkligen kan något lyssnar, iallafall.

2009-10-20 @ 19:40:24
URL: http://emmakaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0