simpor och högskoleprov

I flera år har jag lte då och då tänkt på ett av mina aabsoluuta favoritprogram när jag var liten nämligen Simpor och Grodfötter. Det gick 94 och hur ganmal va jag då? fem. men kommer fortfarande ihåg massor! Såg ett litet klipp på youtube och det var nostalgi på höööög nivå!! och jag ääälskar det fortfarande! så nu börjar jag få abstinens här går inte att få tag på nånstans! så nu har jag mailat svt!

Har varit på K.ung i helgen. I fredags var det grymt! Igår var det..ja jag vet inte. Imponerande att man kan hålla en predikan i en kyrka inför massa ungdomar på en kristen ungdomshelg utan att nämna Jesus en enda gång! Gud nämnde hon en gång. Budskapet var att vi skulle leva i tacksamhet, ta hand om varandra. Vi var älskade sa hon ett oräkneligt antal gånger. Okej vi fattar vi är älskade, men av vem? Det sa hon aldrig.
Nä jag vet inte jag är nog bara lite sån att jag inte vill ha massa mys och fina ord, tända lite ljus och vi ska ta hand om varandra och va en bra kompis och en bra människa och värna om miljön och köpa rättvisemärkt och hjälpa tanter över gatan.

Allt det där är bra! Meen jag vill ha lïte mindre "brakompismöte" och lite mer Jesus i en predikan, för som sagt så nämnde hon inte Jesus en enda gång!
Sen kom ett grymt drama som verkligen berörde så det va grymt ändå! Kan verkligen rekommendera att lyssna på Frank Ådahl "be för Sverige" sååå gryymt bra! För att sammanfatta så var k.ung ändå mkt bra!

Gjorde högskoleprovet igår. Innan har jag alltid glidit dit, gjort det och inte brytt mig om hur det har gått. Men nästa gång ska jag verkligen öva! Jag och Johanna hade lite panik där ett tag för vi va där i sista stund och skulle parkera. Fanns inga parkeringar och i parkeringshuset ställde vi oss då. Och så tog parkeringsautomaten inte VISAkort !!! seriöööst kortet alla har tar de inte ! mynt hade vi inga. Men vi visste att mamma skulle komma till stan lite senare så då ringde vi och bad att hon skulle lägga i pengar.

Så parkeringsvakten fick så länge hålla till godo med vårt jättegulliga fina handskrivna brev skrivet på ett gammalt coopkvitto jag hittade i längst ner i min väska. det här meddelandet  var vad han hittade om han gick till vår framruta för att kolla om vi hade betalat:

"Hej! Vi ska göra högskoleprovet och vi har bara VISAkort. Inga mynt och vi hinner inte åka och växla. Mamma kommer med pengar om typ en timme. Tack!! //De fattiga studenterna"


LLFUAMJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0