pensionärstanter

Idag på bussen på väg hem från skolan sitter jag på fyrasätena. Asså jag sitter så jag har två säten mitt emot mig. Så mitt emot mig sitter en kille som typ går i sjuan, åttan nånting. I Gånghester hoppar det helt plötsligt på två pensionärstanter som ska sätta sig bredvid oss. Den ena har så dåliga knän upplyser hon så vi får hjälpa dem upp. Efter ett tag har vi äntligen fått dem på plats. Men tog en liten stund =) haha Allas ögon är nu riktade mot oss för tanterna är verkligen såååå roliga!! De pratar ganska högt och tanten som sitter bredvid killen börjar fråga ut honom om han busar mkt i skolan. Han sitter och smsar och tanten verkligen sätter sig med huvudet nära killen så hon också kan se displayen och vill att hon ska visa honom vad det är för spel han spelar! Tanten som sitter bredvid mig berättar att de har haft sååå kuuul för de har precis varit och kollat på Leif Loket Olsson på café 9:an! Hahaha

Så vi sitter där och pratar och tanten bredvid mig tycker att "det är dåligt att det inte går några bussar till Äspered för Äspered är ju faktiskt ett väääldigt stort samhälle" hahah säger hon helt seriöst. Ja grymt kul att sitta och prata med dem faktiskt! och resten av bussen var nog rätt avundsjuka på oss som fick sitta med dem för alla satt verkligen med öronen spetsade och blickarna mot tanterna och garvade när de sa nåt kul !!

så ni som är inne i en åldersnoja..man kan faktiskt ha kuul som pensionär. Till exempel kan det ju hända nån onsdag att man får åka till Gånghester och lyssna på Loket !!


LLFUAMJ

Kommentarer
Postat av: E-K

Tänk att få va' tant och bära sig åt som man vill med ålderns rätt! Undrar om jag bestämmer mig för att bli en mysig bullbakargumma, eller om jag ska passa på att bli sådär riktigt grinig och trulig, och låtsas som att jag inte hör när det inte passar mig... Möjligheterna som tant är oändliga!

2009-10-07 @ 19:47:34
URL: http://emmakaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0