Mina drömmar och visioner!!

Har precis kommit hem från en suuuupertrevlig kväll hemma hos Joanna!! =D

Nu hade jag tänkt öppna mig själv väldigt mycket och berätta om mina drömmar och om hur min framtida man ska vara. =D

Vi börjar med mina drömmar. Först har vi drömmen jag försöker att leva i varje dag: att leva nära Jesus och berätta om honom för andra människor och göra hans vilja. Sen är det drömmen om att jobba på sjukhus och hjälpa sjuka människor. Nu pluggar jag ju till sjuksköterska och det är en dröm samtidigt som jag ändå längtar efter att bli läkare. När jag är färdigutbildad vill jag verkligen åka utomlands med läkarmissionen och hjälpa sjuka människor samtidigt som man berättar om Jesus. Det finns så mycket spännande man kan göra som sjuksköterska och så många möjligheter! Detta låter konstigt men ibland mitt under en föreläsning eller när jag pluggar kan det helt plötsligt pirrra till i hela kroppen bara för att jag tycker det är såååå spännande, roligt och intressant! förr i tiden så va man tvungen att se sjuksköterska som sitt kall i livet för att få bli det. Jag tycker tanken är bra. Man måste verkligen brinna för att hjälpa människor och inte va ute efter att "hjälpa sig själv" till att få ett bra jobb. Jag känner verkligen att det är mitt kall i livet, att hjälpa sjuka människor. Det känns som en dröm som Gud har lagt ner i mig.

aaa jag ääälskar det !!

sen över till min drömkille: Han ska va en bekännande kristen. Han ska va frimodig och inte va rädd för att berätta om Jesus. Han ska ha en egen personlig relation med Jesus. För mig räcker det inte med att han bara ska ha en tro på Gud och be nån gång ibland och sen leva lite hur som helst. Nej, han ska verkligen ha Jesus som frälsare och HERRE i sitt liv och verkligen sträva efter att leva som Gud vill att man ska leva. Jesus ska va det viktigaste i hans liv och han ska älska Jesus mer än han älskar mig. Han ska prioritera församlingen. Han ska dra mig närmare Gud och uppmuntra mig i min tro och relation med Gud. Det ska va helt naturligt för oss att sätta oss ner och be tillsammans ifall det är någonting.

Förutom Jesus så ska han älska mig över allt annat. Men han ska absolut INTE va nån toffel! Han ska va självständig och ha egna kompisar och intressen. Han ska va social, öppen och framåt. Om jag tar med han nånstans ska inte jag behöva ta hand om honom hela tiden. Han ska ha sunda värderingar. Han ska va snäll och omtänksam. Han ska va smart, rolig och ha humor. med rolig menar jag att han inte ska sträva efter att va så rolig som möjligt utan det ska komma helt naturligt, han ska va sån till sitt sätt. Han ska veta vad han vill! Han ska våga stå upp för sina åsikter och värderingar.
och han ska va aascool! och med ascool menar jag att han ska INTE klä på sig en image och sträva efter att i sitt utseende och sätt va så cool som möligt utan han ska va sååå naturligt cool i sig själv, utan att behöva anstränga sig!! Han ska ha ett bra självförtroende men han ska inte va skrytsam utan med ett bra självförtroende menar jag att han ska va trygg i sig själv. Han ska inte köra över andra. Han ska ha lätt för att prata med folk och kunna prata mycket men samtidigt inte va den som avbryter andra utan också kunna lyssna på andra. Han ska inte va självcentrerad. Han ska va aaaassnygg (enligt mina mått på vad snygg är) han ska ha en grymt bra attityd till livet och han ska va trygg i sig själv! Han ska kunna bjuda på sig själv. Han ska va lika trevlig oavsett vem det är han pratar med. Han ska va bra på att visa och säga att han älskar mig! Han ska va nykterist (allra allra allra absolutist) Man ska kunna lita på honom till 110 och säger man en sak i förtroende till han ska han inte sprida det vidare. Skilsmässor ska inte finnas som en utväg eller ett alternativ för honom. Han ska va hjälpsam, och anse att man delar upp hushållssysslorna lika, jag ska tex inte ensam behöva diska, städa och laga mat medan han ligger i soffan och kollar fotboll, jag ska heller inte behöva tjata på honom, utan det ska va naturligt för honom att man delar lika på sånt. Han ska kunna ta stor hänsyn till anndra och inte bara köra sitt race. Vi ska kunna prata om allt, vi ska kunna ha tråkigt ihop och vi ska kunna ha aaaaaskuuuul ihop. Jag ska kunna va mig själv med honom och verkligen aldrig behöva tveka på att det är mig han tycker om. Han ska inte snusa och inte röka.

De här sakerna kommer jag ALDRIG NÅNSIN rucka på! En sån här kille ska jag ha!!

Sen har vi det här med alkoholen. Finns ju knappast några killar nu för tiden som helt är absolutister. Grymt tråkigt tycker jag! De få killar som är det har min djuuupa respekt!!! Så jag vet inte. Men jag tror nog att jag ska kunna få en absolutist. Om inte kommer jag tänka över det vääääldigt noga! För det är ändå ganska viktigt för mig.

Sen en grej som jag skulle kunna rucka på men helst inte gör: och det är att han ska kunna och älska att åka skidor eller snowboard.

Några grejer jag absolut skulle kunna rucka på men vore grymt kul om han ändå var sån: det vore faktiskt gryymt kuul om han va läkare. Det skulle va grymt kul för då kan man åka på läkarmissionen och båda kan hjälpa till! sen skulle vi kunna dela drömmen om att hjälpa sjuka människor och han skulle förstå ens kärlek till jobbet och han skulle förstå ens arbetstider. (men bara för att han är läkare ska han absolut inte va nån nörd, utan han ska bara va smart och ha lätt för att lära sig saker och han ska prata svenska och inte nåt konstigt läkarspråk och som sagt så ska han va cool enligt mina ovan bestämda mått på vad cool är och han ska va social!!) Det vore också gött om han va teknisk och fattar hur datorer fungerar. (Vore heller inte helt fel om han också kunde bygga hus och laga mat)

Sen hans utseende vilket jag DEFINITIVT kan rucka på men det vore naaajs om han såg ut så: Inte allt för lång utan bara lite längre än mig. Inte överdrivet vältränad men inte spinkig! Mörkt hår, och inte så mycket hår utan bara typ stubb. Gärna några tatueringar och ringar i öronen. Lite sportig stil och keps. Gärna ganska skäggig.


hahahahhahah
 
nu tänker ni: aa just det lycka till med att hitta en sån man!
och jaa.. taaaack får väl jag säga då!=D


LLFUAMJ



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0