krockat med bilen och värsta dagen !!

Imorse medan jag åt frukost läste jag en artikel i BT om fredagen den 13. Jag garvade mest. Om jag hade vetat vad som skulle hända mig denna dagen fredagen den 13 november så hade jag inte garvat! Nä men ska jag va ärlig så var allt, precis allt mitt fel och inte nåt konstigt fel. Jag tror inte på skrock jag tror på Jesus.

Nu ska jag klaga ut om min dag! Gaaaaaaaaaahhhh!!

Det började lite smått igår. Jag skulle ta bussen hem från skolan och jag la mitt busskort på maskinen så att det skulle pipa och så skulle jag gå och sätta mig.

Busschauffören: Eyy duu kom tillbaka!
Jag: jaaa?
Busschauffören: ditt kort funkar inte
jag: det funkade imorse (tyckte det pep som vanligt och busschauffören som körde då sa inget)
busschauffören: jasså du det funkade imorse? det här kortet gick ut för två dagar sen!
jag: vaa?! oj då! jag har inga kontanter! tar du kort?
busschauffören: *suck* nej lilla gumman det gör jag inte
jag: okej, men jag kan väl få åka med så lovar jag att fixa detta sen!
busschauffören: aa men kommer det en kontrollant är det DU som får ta det med honom!
jag: aa visst! TACK!

sen måste jag tillägga att jag har haft ääääckligt mycket att göra denna veckan! Jag har varit asstressad och inte kunnat sova på nättrena! vilket innebär att jag inte har kunnat tänka riktigt klart.

Jag glömde alltså av allt detta med busskortet och kom på det i morse nio minuter över sju! Bussen gick tio över. Hade inga kontanter och va ingen hemma som jag kunde låna av. Så det va bara att gå till bussen och hoppas på tur. Den turen infann sig inte. så här gick det till:

Jag: Hej! Mitt busskort gick ut för tre dagar sen och jag har inga kontanter så jag undrar om jag kan åka med och fixa detta i stan?
Busschauffören: Det är ju du!!
Jag tittar upp och det är SAMMA BUSSCHAUFFÖR FRÅN GÅRDAGEN!!
Jag: Jaa just det, hej hej!
Han: NÄÄÄÄ!! NU HAR DU HÅLLT PÅ OCH ÅKT GRATIS TRE GÅNGER I RAD!! SÅ HÄR KAN DET INTE HÅLLA PÅ!! DU SKA INTE TRO ATT DU SKA KUNNA HÅLLA PÅ ATT ÅKA GRATIS PÅ DET HÄR SÄTTET!! DU SKULLE TAGIT MED KONTANTER HEMIFRÅN
Jag: vi hade inga kontanter hemma.
Han: Du kliver av!
Jag: Jag kommer för sent till skolan!
Han: Gå av!

Inte hans fel! Totalt mitt fel! Jag spraaang genom hela samhället ner till bankomaten i hopp om att hinna med bussen. Bussen åkte förbi när jag var nästan framme vid bankomaten. Det var bara att ta ut pengar och sätta sig och vänta i en halvtimme på nästa buss. När jag kom till skolan kom jag faktiskt inte för sent för det hade stått fel på schemat så det var ju bra det!

Efter skolan åkte zombiejossan hem! (man blir verkligen en zombie om man inte sover) vet inte vad jag gjorde under dessa tre timmar men jag och Ida skulle åka och bowla klockan halv sex med några mellanstadiebarn vi har en hemgrupp med. Jag gick och la mig för att sova och vaknade i panik!! Jag har fikaansvaret i pingst vilket innebär att jag är den som ska se till att nån har hand om fikat. Jag hittade inte fikalistan! Letade en stund. Hittade den. Såg att ooooojsan tjejen som ska ha hand om fikat vet inte att hon ska ha hand om fikat för jag va tvungen att byta med några andra en gång när hon inte kunde osv. Så jag ringde henne och som tur va kunde hon och hennes kompis hjälpa till!

jag sätter mig i bilen och åker. PAAAAAAANG!! jaa en krock helt enkelt! Det small! Hela bilrutan var trasig!! Jag stannade på en pendelparkering och försökte lista ut vad som hade hänt! Bilen jag krockade med kom lite senare.
Jag: Vad hände?
Han: Vad hände?! Du var över på min kööörbana!
Jag: ooooj! ursäkta!!!
Han: Mår du bra!
Jag: inte en skråma! ni kan åka! det va ju inte ert fel
Han: Åka?! kolla in min bil
jag: oooj (hans backspegel va helt trasig)

vi bytte nummer och sen bye bye och några hemska minuters väntan på att mamma och pappa skulle komma och se eländet! det fastnade glassplitter i mina skinnbyxor annars fick jag ingenting på mig! Jag kunde fått glassplitter i ögonen, ansiktet och överallt! för hela rutan var verkligen trasig och det va glassplitter över hela min plats! Det kunde ha gått riktigt illa så jag tackar verkligen Gud för att ingen blev skadad!!

Ida fick gå och bowla med tjejerna ensam.

Sen efter allt detta var det bara att ta bussen in till stan (denna gången med ett laddat busskort) och handla fika. Tjejerna var tvungna att åka hem sen så de kunde inte hjälpa mig med disken. Mitt fel eftersom jag glömt att säga till att de hade hand om fikat! Men oavsett inte gött fick lite hjälp av anna-karin och joachim (dem kan man alltid lita på) taack! men de var tvungna att gå ut med pannkakskyrkan sen. Andra gången denna terminen som jag har hand om disken själv. och nu verkar det som om jag måste ha hand om fikat två gånger i rad. ensam. får se hur jag lösrer det. Det kan va svårt att få tag i hjälp men så är det ju för alla vad det än är verkar det som.

Gömde min mobil hemma också.

Jag gick till bussen arg på mig själv och på hela denna hemska dagen!!!! Var inte en människa i närheten där jag väntade på bussen först. Men sen kom hon. Min dagens ängel! En helt okänd kvinna jag aldrig träffat innan. Vi började prata om att man aldrig ska gå ensam på kvällen och att det va så lite folk runt omkring oss. Men vi har iaf varandra sa vi!! sen började vi prata!! hon behövde ha nån att prata med och jag behövde verkligen ha nån att prata med efter denna dagen! men vi pratade inga problem utan om allt mellan himmel och jord!! aaasgööött! vi pratade så mkt att vi va nära att missa bussen! tuuur att vi såg att den gjorde sig redo för att åka!=) hahaha vi garvade tillsammans åt en rolig kvinna på bussen och vi hade grymt trevligt!

Seriöst så gjorde hon så att slutet på min dag blev braa! taaack!

så jaa typ en av de sääääämre dagarna i mitt liv!
Jag har ingen annan än mig själv att skylla. Ibland önskar jag att jag va mer ordningssam och organiserad och ordentlig och duktig.

Dagens glädjeämnen var få, men de fanns och det var: kvinnan jag träffade vid busshållplatsen och den snygga killen som satt bakom mig på föreläsningen.



LLFUAMJ



Kommentarer
Postat av: E-K

Usch, vilken dag du hade!

Men önska inte att du var annorlunda, för du är så väldigt bra, tycker vi hemma hos oss!

Kram

2009-11-15 @ 15:01:04
URL: http://emmakaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0