harry potter och Jesus

Jag tycker om Harry Potter böckerna väldigt mycket! och jag längtar
så grymt mycket tills nästa film kommer ut och det är väl inte allt för
långt dit antar jag? har för mig det var någon gång i sommar den skulle komma ut iaf.

När jag läser Harry Potter slås jag så ofta av hur otroligt lik den världen är den verkliga världen!
"eeeh...hon är nog helt rubbad" tänker nog en del nu. och en del kommer att fortsätta tycka det efter det här inlägget.

Men i Harry Potter så finns Voldemort som är den onde! Sen så är det Dumbledore som är den gode och han
är den ende som Voldemort nånsin fruktat! Harry Potter "is Dumbledores man through and through". Han kämpar verkligen för det goda, men får lida så otroligt mycket för att kunna rädda världen. Sen är det Ron, Hermione, Neville och alla andra som verkligen har insett hur farlig världen är och hur viktigt det är att kämpa för det goda! De som gör allt för
Dumbledore och Harry! Även om det innebär att de riskerar sina liv! Sen har vi en del människor på ministeriet som
inte vill inse att de onda är på väg att ta över och hur viktigt det är att de lyssnar på Dumbledore! De vägrar helt enkelt inse sanningen och går sina egna vägar!

Om man jämför harry potter världen och den riktiga världen så är
Gud  = Dumbledore 
Voldemort = satan
Harry = Jesus
Ron, Hermione och alla som är på den goda sidan =  alla människor som tagit emot Jesus
människorna på ministeriet som vägrar inse sanningen = de människor som vägrar tro på Jesus, de människor som inte vill tro på Jesus eller de människor som faktiskt tror men ändå skiter i det!

Harry Pottervärlden finns inte på riktigt, det är bara en saga! Men den världen som vi lever i är verklighet!
Gud finns, han är allsmäktig och god rätt igenom. Han har skapat alla människor för att vi ska ha gemenskap med honom
och han älskar varje människa så otroligt mycket! För att kunna rädda världen sände han sin son  Jesus hit. Jesus fick lida mycket för att kunna rädda oss! Men han gjorde det, av ren kärlek! Att leva med Jesus är det bästa som finns!
För att bli räddad krävs det dels att man tror på Jesus, men också att man har tagit emot honom i sitt liv och lever med honom varje dag och har en relation med honom!
Det är livsviktigt att man faktiskt inser att man inte klarar sig utan Jesus.

Tyvärr är det alldeles för många i denna världen som är som människorna på ministeriet. De vägrar inse sanningen.
Många vill helt enkelt inte tro på Gud, många vägrar helt enkelt tro! Många andra skiter i om Gud finns eller inte!
Sen finns det de människor, vilket jag tycker är helt ofattbart, som faktiskt tror på Jesus, bibeln och sanningen, men de
skiter ändå i det! Jag fattar inte att man vågar!

Min favoritfigur i boken är Snape. Om jag fick välja en fantasifigur jag skulle gifta mig med
så skulle det helt klart vara Severus Snape. Han var såå grymt modig! Han var "Dumbledores man through and through"

Sån vill jag vara!! Men inte för Muhammed, inte för Buddha, inte för nån människa, inte för prylar och inte för nånting
som inte alltid kommer att bestå! Jag vill vara sån för Jesus! Leva för han till 110 %. Kosta vad det kostar vill.
Som Snape, beredd att gå i döden för det han tror på! Jag har en längtan och en vilja att leva så, för Jesus. Alltid Jesus!
och i den verkliga världen vill jag gifta mig med nån som är som Snape. En som är modig. Med modig menar jag en som alltid vågar stå upp för Jesus, även om ingen annan gör det! Jag vill helt enkelt gifta mig med en man som älskar Jesus lika mycket som jag gör! En man som är "Jesus man through and through"!

Gud har gjort sitt val. Han valde att rädda dig om du vill! Han bara väntar på att du ska komma till honom!
Så nu är det endast upp till dig att välja! Jag valde Jesus! Jag hoppas verkligen att du också kommer göra det!


LLFUAMJ

Kommentarer
Postat av: De skulle du bra allt gärna vilja veta ;)

PS. JK Rowling säger att Dumbledore är/var homosexuell.

2009-07-07 @ 00:32:20
Postat av: Jooossan

I know, I know =)

fast det är ju inget som

framgår i boken särskilt tydligt

tycker jag, så hade hon inte sagt det

hade jag aldrig ens tänkt tanken på

om han var det. Men jag diggar Dumbledore!

2009-07-07 @ 17:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0