folk, liv, tänder

Tjoooo!!

Om folk beter sig konstigt är det INTE dig det är fel på! Folk är bara..folk! De flesta menar inget illa men de tänker bara inte riktigt.


Jag har alltid trott att man inte har så jättestort nsvar när man är sjuksköterska. Visst har man ansvar för hur man behandlar patienterna men inte över liv och död. Man kan själv liksom inte göra nån allvarlig skada på patienten för det är heelt lugnt..läkaren är den som har kollen! Jag hade väldigt fel! Idag hade vi värsta intressanta föreläsningen om respiration och där föreläsaren drog paralleller till fall där patienten har dött pga sjuksköterskan för att hon inte haft koll och handlat fel. Jag kommer alltså att få ha ett stort ansvar även som sjuksköterska! och det gillar jag..vääldigt mycket! fast lite skrämmande också måste jag erkänna.


I somras läste jag en artikel i aftonbladet om nån slags tandköttssjukdom som gör att man tappar tänderna. Fattar inte varför men två nätter på en och en halv vecka har jag haft vääärsta mardrömmarna om hur jag tappar alla mina tänder. Så här kan det inte fortsätta.  Jag ringde och bokade tid hos tandläkaren idag!




LLFUAMJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0